Stenungsundsregatta

Vårregatta I Stenungsund, E-jollerapport Hampus Olander


Jag skulle göra min första tävling i E-jollen och hade bara som mål att inte stänga någon segling och helst komma före kompisen Bill i ett av racen. Jag vaknade på lördagen av att Stefan kommer sjungande
-Jag ser de snöar jag ser de snöar.
 Väl nere på klubben hade de slutat snöa men det var fortfarande kallt. När vi gav oss ut blåste de en del och jag blev lite orolig att jag inte skulle orka kränga ner båten. E-jollarna var 118 st sammanlagt.
Vi delades upp i två kill grupper och en tjej grupp. Jag hade tredje start och gick ut på vänsterkanten och rundade först som 11 slutade det racet som 16. Blev jätteglad och förvånad.
Nästa race gick jag ut på vänstern igen men fick ett stortmotvrid och jag slutade 32.
Sista racet den dagen kom jag inte riktigt ut på vänsterkanten där de var fördel och slutade på en 20 plats.
Dagen efter, var de till en början ingen vind alls. I den lätta vinden missade jag den starka strömen och kom på 30 plats.
Sista racet när jag hade koll på vind och ström så rundade jag efter första kryssen som 4 och gick sedan i mål som 3a hel nöjd.
Så jag lyckades med bägge mina mål, och hade en väldigt trevlig helg.


Nu är de bara att träna stenhårt inför första Elitserieseglingen som är i Varberg/Träslövsläge den 2-4 Maj.



image345
På väg ut dag två.

image346
Ännu mer båtar på väg ut till första start


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0