Söndagträning 27 April

Coach: Hampus Olander
Seglare: Alexandra Larsson
Tid: 2 timmar
Effektiv tid: 45 minuter

Jag bestämde att vi skulle lära Alexandra att slå på dagens träningspass. Det blåste lite så vi började med att bogsera ut till havet där vi hade en lite diskussion om hur man skall slå och  vad man skall tänka på, jag visade även hur jag gjorde.
I den extremt lätta vinden lyckades vi göra om i stort sätt hela Alexandras slag så hon kan grunden nu, nu behövs det bara tränas så det sitter. De enda stora felet hon fortfarande har kvar är att hon gör ett alldeles för stort roderutslag i slaget. Vi knöt därför fast rodret, men då ville inte vinden längre så vi fortsätter med det på nästa träning.


image372
Jag i ribben

image373
Alexandra blev så varm av alla slagen så hon kände för att bada lite
Jag har absolut inget med det att göra.

image374
Alexandra drog även av ett gittar solo innan vi körde in.

Hampus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0