Kustskeppare/Förarintyg

Hampus Olander

Medans Team Halmstad var ute och skördade stora framgångar denna och förra helgen, grattis, ägnade jag min tid att sitta inomhus i Hunnebostrand Bohuslän och plugga till kustskeppare, förarintyg.
Kursen hölls av Daniel Engström och innehöll allt man behövde veta för att navigera inomskärs. Vi tog ut position, bäring, vi lärde oss lanternor och liknande.
Kursen avslutades med ett prov på söndagen som gick jätte bra och jag blev godkänd.
I går (onsdag) fick jag sommarlov, så min tanke är att jag skall ner och segla lite på mornarna, jag har även tagit upp cyklingen lite smått igen för att verkligen höja konditionen och för de är så mycket roligare än allt springande jag fördrivit vintern med.

image418
En sådan här fin bok har jag nu fått.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0